PASSTYPER

WOD = Workout Of the Day, pass alla kan gå på oavsett nivå. BASwod en variant där coachen har friheten att ”skala” passen för att få mer tid för nya medlemmar.
Programmeras av Charlie Karlsson, som till vardags är coach på Vagnhallens crossfit.

Olympiska lyft: här är fokus på lyftteknik, framför allt snatch, clean och back squat.
Programmeras av Markus Sydberg.

Hero wod: lite ”tuffare” pass, som alla kan deltaga på, många gånger är det en känd hero-wod som är dagens pass. Passen syns inte i Wodify förrän vid passets start.
Programmeras av Damien Pruvot.

Power lifting: här fokuserar vi på tyngdlyftning, ex bänkpress och marklyft.
Programmeras av Nick Asuncion.

Gymnastik: här ligger fokus på de gymnastiska övningarna, både teknik men även uppbyggande styrka för att klara av övningarna, ex på övningar är pull-ups, handstand och toes to bar.
Programmeras av Damien Pruvot.

RX: dessa pass är för med avancerade atleter, där coachen inte coachar utan deltager själv. Vill man utvecklas tävlingsmässigt och sparras är passen bra. Det finns fastlagda kriterier för att få delta på RX-passen – kolla med Maggie eller Damien.
Programmeras av Damien Pruvot.

Teens = pass för våra tonåringar 12-16 år.
Programmeras av Mika Juuska.

Kids = pass barn 6-10 år.
Programmeras av Damien Pruvot.

Teknikpass = pass som fokuserar på en teknisk del, kan vara en specifik övning men även teknik för att hantera en wod bättre.
Programmeras av respektive coach Fanny Hedberg och Joakim Stenig.

Företagspass = tid då del av boxyta är abonnerad för företagsklasser. Läs mer här.
Passen programmeras av Markus Sydberg.

Blir du osäker på vad en övning betyder titta här.