PASSTYPER

WOD = Workout Of the Day, pass alla kan gå på oavsett nivå. BASwod en variant där coachen har friheten att “skala” passen för att få mer tid för nya medlemmar.

Olympiska lyft: här är fokus på lyftteknik, framför allt snatch, clean och back squat.

Hero wod: lite “tuffare” pass, som alla kan deltaga på, många gånger är det en känd hero-wod som är dagens pass. Passen syns inte i Wodify förrän vid passets start. Många gånger är det en klassisk hero Wod som körs.

Power lifting: här fokuserar vi på tyngdlyftning, ex bänkpress och marklyft.
Programmeras av Nick Asuncion.

Gymnastik: här ligger fokus på de gymnastiska övningarna, både teknik men även uppbyggande styrka för att klara av övningarna, ex på övningar är pull-ups, handstand och toe to bar.

RX: dessa pass är för med avancerade atleter, där coachen inte coachar utan deltager själv. Vill man utvecklas tävlingsmässigt och sparras är passen bra. Det finns fastlagda kriterier för att få delta på RX-passen – kolla med Maggie eller Damien.

Teens = pass för våra tonåringar 12-16 år.
Programmeras av Mika Juuska.

Kids = pass barn 6-10 år.
Programmeras av Damien Pruvot.

Teknikpass = pass som fokuserar på en teknisk del, kan vara en specifik övning men även teknik för att hantera en wod bättre.
Programmeras av Joakim Stenig.

Företagspass = tid då del av boxyta är abonnerad för företagsklasser. Läs mer här.
Passen programmeras av Markus Sydberg.

Blir du osäker på vad en övning betyder titta här.